Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Vevőszolgálat

2008.02.02

5. Vevőszolgálat

 

A vevőszolgálati feladatok a termék értékesítését megelőző és az eladás utáni szakaszban is jelen vannak.

 

A forgalomba hozatalt megelőző szakaszhoz kapcsolódik többek közt a márkajelzés és védjegyeztetés, a csomagolás meghatározása és az árubemutatás. Ezek a tevékenységek a piacbefolyásoláshoz is szorosan kapcsolódnak.

 

A vevőszolgálati feladatok gyakorlatban megoszlanak a termelő-, a kereskedelmi és karbantartó javító vállalatok között. A termelő vállalatoknak többnyire figyelemmel kell kísérnie a terméket a forgalom valamennyi fázisában, és maradéktalanul teljesítenie kell a vevőszolgálati feladatokat.

 

A vevőszolgálat feladatköre igen sokféle, többek közt:

ü      tanácsadás, útmutatás

ü      házhozszállítás

ü      fizetéssel kapcsolatos teendők

ü      üzembe helyezés

ü      karbantartás és javítás

ü      alkatrészellátás

ü      vevőszolgálati tevékenység elemzése